Els primers dies al Marroc

 Família, amigues i amics de les Parròquies del Catllar, de Creixell i de Roda de Berà i de tot arreu:

enceto aquest blog amb la intenció de veure si aquest és el mitjà més adequat per a fer arribar les notícies de la meva estada al Marroc a totes aquelles i aquells que teniu ganes ganes de saber què vaig fent per aquestes terres, com em trobo i què vaig descobrint o trobant d'interessant.

Us he de dir que em trobo molt bé, malgrat que ahir i avui tinc una mica de tos. No sé pas com la puc haver agafat.

El viatge va anar molt bé, tot segons l'horari previst. Vaig viatjar amb la RAM (Royal Air Maroc). Vam sortir a les 17:00 de Barcelona, vam fer escala a Tanger i fins i tot vam arribar abans d'hora a Casablanca. No hi havia cua a l'hora de passar els control del passaport, cosa ben estranya ja que en els viatges anteriors aquesta cua era interminable. Però vaig tenir un ensurt a l'hora de recollir les maletes. En faltava una, que va aparèixer després d'anar a reclamar i esperar una estoneta. Quan vaig sortir de l'edifici de l'aeroport em vaig trobar amb el meu amic Cristóbal Lòpez, que és el Cardenal Arquebisbe de Rabat, i que m'estava esperant. Vam anar cap a Rabat i vam sopar i jo em vaig instal·lar a la residència Notre Dame de la Paix, que pertany a l'Arquebisbat de Rabat.

El dissabte vam passar tot el dia a Casablanca. Jo hi vaig anar acompanyant al Cristóbal, com ja he fet força aquests dies i de ben segur que seguiré fent sempre que en tingui ocasió i cregui que pot ser interessant. Amb el poc temps que porto aquí ja he pogut conèixer forces persones, comunitats, llocs, ...

A Casablanca vam anar a dinar a casa d'un matrimoni del Benin. En aquesta casa hi tindria lloc la reunió de la Comissió de Comunicació de l'Arquebisbat. Zendra, la senyora de la casa, forma part d'aquesta comissió. També hi formen part altres persones de diversos paisos, però que tots resideixen al Marroc. Es van aplegar persones de Benin, R.D. del Congo, Filipines, Marroc, França i Espanya i jo de Catalunya, que vaig participar tan sols del dinar. Espero poder afegir alguna de les fotos que vaig fer. Per a mi tot això és un aprenentatge.




Després de dinar, ells van fer la reunió. A mi em va venir a buscar la Pierrette que em va portar a fer una visita de Casablanca pels carrers principals i vam anar a parar a la Mesquita Hassan II. També us hi poso una fotografia. Es tracta d'una mesquita espectacular. Però no hi vam poder entrar perquè en aquell moment començava la pregària de la tarda. Queda pendent la visita a l'interior per a una propera ocasió. Casablanca és una ciutat molt poblada, amb molt de tràfic i molta gent pels carrers i les zones d'esbarjo. Era dissabte i estava ple de gent el passeig que dóna al mar.

Vam celebrar la missa del dissabte a la tarda/vespre en una església del barri d'Anfa. Les assemblees, que he anat trobant, estan formades per subsaharians i alguns europeus. Les celebracions són molt vives, molt participades. Crec que aquesta església pertany a unes religioses: les Franciscanes Missioneres de Maria. Ens van convidar a berenar i van compartir una estona amb elles.

D'aquí vam anar al patí de la Parròquia Mare de Déu de Lourdes on hi va haver un programa en directe  a través de Facebook en el que entrevistaven al Cristóbal i també i havia altres testimonis. És la tercera fotografia que us he posat. I després de sopar a la mateixa parròquia, vam tornar cap a Rabat.

El diumenge vam estar a la missa a la Catedral: una coral impressionant i una assemblea del mateix estil de la de Casablanca. Vam dinar amb els mossèns de la Catedral. I a la tarda vam anar a Kenitra, una ciutat que estar a uns 40 kms. al nord de Rabat. Aquí hi ha una comunitat, escola i parròquia que porten els salesians. El rector és el nostre company Àlex Damians. Amb ell vam passejar una estona. Amb la comunitat vam pregar Vespres i vam sopar. Com podeu veure, aquí i a tot arreu tenim un acolliment excel·lent.

Va ser un cap de setmana intens, molt intens per a començar. El dilluns vaig dedicar-lo a fer algunes gestions: fer-me un número de telèfon del Marroc (00 212 637 897 112) i l'assegurança mèdica, entre altres coses. El dimarts al matí vaig participar en la reunió de mossèns de Rabat i Kenitra, que fan de tant en tant. Va ser una ocasió per a saludar a uns i conèixer als qui encara no havia vist.

Tinc problemes de connexió a internet a la Residència. De fet, està espatllat. Aquests dies ho estan arreglant. Per això, molts de vosaltres esteu trobant a faltar que doni senyals de vida. He procurat anar-me connectant quan he estat en llocs on hi ha wifi. Però no arribo a tots i a tot. Espero que s'arregli ben aviat.

Per avui ja n'hi ha prou. La propera entrada serà sobre aquest cap de setmana vinent que també promet ser molt interessant. Però no dic res més, ja ho veureu.

Comentarios

  1. Ole tu!!!!! Gaudim i descobrim amb tu!!!!!... Per la tos me'l i llimona.. 😜

    ResponderEliminar
  2. Joan, fantàstic! De fet et via, escriure avui.. però la informació que dones és excel·lent. Ens alegrem molt que tot vagi tant bé. Ja et vaig dir que seria una gran experiència en tots els aspectes. Una abraçada ben forta. Records al Cristobal i a l'Aleix! Records també de la Carme i els fills. Estem en contacte ·Aquest mitjà em sem bla molt bo.

    ResponderEliminar
  3. Molt bé!!!
    Gran experiència i una crònica fantàstica
    Salut

    ResponderEliminar
  4. hola joan!
    sóc la mar, de creixell
    que vagi molt bé :)
    et trobarem a faltar per la missa del gall aquest nadal!

    ResponderEliminar
  5. Ens alegrem molt de que hagi arribat bé i de saber de tu gràcies a aquest blog. Tot i així, per aquí et trobem a faltat!
    Una abraçada molt forta😊

    ResponderEliminar
  6. bona idea! ens agradarà anar-te seguint

    ResponderEliminar
  7. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  8. Que gran Joan!!! Com m'ha sorprès!!! Quina alegria de veure't i saber de tu! Molt bona idea això del blog!!!

    Ara et pasarás els dies contestant cometaris de la web. Ja veus que comencen a ser un quants!!!
    Una abraçada!
    Mj

    ResponderEliminar
  9. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  10. Fantàstic Joan. Cuida't molt. M'encantarà tenir notícies teves. Una abraçada.

    ResponderEliminar
  11. Molt bones notícies les que ens dona, mossèn Joan!! Ens agrada saber que li va tot molt bé pel Marroc. Una abraçada ben forta desde Catalunya

    ResponderEliminar
  12. Un plaer que poguem seguir-te durant la teva estada al Marroc. Una abraçada!!!!

    ResponderEliminar
  13.  Un plaer que poguem seguir-te durant la teva estada al Marroc. Una abraçada de totes nosaltres

    ResponderEliminar
  14. Bona estada mossèn. Anirem seguint la teva vivència des de Terrassa. Núria, Jordi i Àfrica

    ResponderEliminar
  15. Ens alegrem molt que estiguis bé i et desitgem
    molta sort en aquest nou repte. Una abraçada des de Creixell

    ResponderEliminar
  16. Joan, una forta abraçada. Ja estas el lloc. Disfruta

    ResponderEliminar
  17. Joan!!! Soc la Meritxell del Catllar. Que bonic és tot això i fa molt bona pinta tal i com ens ho expliques! Ens agradarà molt anar llegint tot el que vaig fent! Molts records del Pep, l'Arnau, la Isona i meu!

    ResponderEliminar
  18. Molt interessant!! Veif que tots aquests dies els estan vivint de forma molt intensa i ben rodejat de gent que t 'estima i t'aprecia. Me m'alegro per tu. Seguirem d'aprop les teves noticies.
    Des de Creixell la xus jo, alexis i christian.

    ResponderEliminar
  19. Joan. Ens al-alegrem que vaigi tenir un bon viatge al Marroc i et trobis molt bé en aquest entorn envoltat per aquestes bones persones qUe tant bé t'han acollit. Una abraçada de tota la família especialment del Biel Ying. Ja anirem seguint les teves experiències.

    ResponderEliminar
  20. Moltes gràcies Joan. La tecnologia ens ajuda a apropar nos més. Una abraçada i petons.

    ResponderEliminar
  21. Moltíssimes gràcies, mossèn!!
    Per aquesta fantàstica crónica i per les fotos, això ens permet apropar-nos i saber com li va per aquestes contrades.
    Molts records, d'en Ferràn, d'en Joan i meves.

    ResponderEliminar
  22. Quina alegría Joan ,que estiguis bé. Nosaltres aquí, ja saps ajudant ha gent amb problemas. Amb aixo del covid aquestes coses d'adiccions s'agreuxen. Una abrazada molt i molt corte.

    ResponderEliminar
  23. Hola Joan, estem encantades amb la forma en que ens has introduit a les teves primeres vivences, ens ha permès sentir que no estàs lluny i hem pogut imaginar algunes sensacions en veure les fotos que ens participes. Serà una gran experiència per tú i la compartirem seguint el teu blog. Confiem que la tos no hagi anat més enllà d'una sensibilitat al canvi... Amb tot l'escalf que et pugui donar la nostra amistat, Ingrid, Inès i Pili.

    ResponderEliminar
  24. pere i carme de Creixell te desitgem una bona estada i que tot bagi molt be

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

A reveure, Rabat!

Des de Rabat a Ouarzazate, Tetouan i Tanger

Rabat i algunes de les seves moltes possibilitats